Sınavın ne kadar kolay olduğunu ve bu sınavın
sadece ezber yönteminde olmadığını bilmekteyiz. Unutmayın ki zeki insan heyecan,
stres ve kaygıyı yaşar. Çalışmayan insan için her şey aynıdır. Zaten bizim
amacımızda zeki insanları kaybetmemek tabi ki arada bir araçlarda tekleye
bilir. Bu araçları bakıma götürmediğiniz sürece daha çok hasarlar vermeye ve
kullanılmaz hale gelmeye başlar. Bunları aşmak içimde motiveyi sağlamak gerek
yani ilacı bende demek gerek. Bu tip hastalar diyelim. J Belirli psikolojik ve
fizyolojik değişiklikler göstermektedir. Bunlar, Performans gösterilmesi gereken durumlarda,
kişi sınandığını hissediyorsa zihinsel, davranışsal, bilişsel ve duygusal bazı
belirtiler ortaya çıkar. Eğer dikkat edilmezse gittikçe artan bu belirtiler
kişinin mevcut potansiyelini göstermesine engel olacak düzeyde rahatsızlık
yaratır. Fiziksel boyutta zarar görmekten çok zihinsel yapıda değişmemize en
büyük etken de olumsuz düşüncelerdir. Şayet; olumsuz düşünceleri kafa yapımızda
düşürmemiz gerekir. Genelde bu tip kuramlar kurarız. ‘Başaramayacağım’ ‘Anlamıyorum’ ‘Arkadaşlarıma
nasıl anlatırım düşük aldığımı ’ ‘Hayatta kazanamam’ ‘Zaten şimdiye kadar neyi
başardım ki’’ Ben artık bir umut beklemiyorum.’ düşünceleri. Unutkanlık, dalgınlık,
konuları anlayamama, soruları okuyamama kavramı ortaya çıkar bu tür travmalar
başarmayı zedelediğini bilmemiz gerek. Bedensel durum belirtilerinde el ve
ayaklarda terleme, soğuma, kalp çarpıntılarının hızlanması, kulak uğuldaması,
mide ağrısı, bulantı, aşırı bağırsak hareketleri (kabızlık, ishal), baş ve
boyun ağrıları, üşüme, ağız kuruluğu, bedensel yorgunluk, halsizlik, uyku yoğunluğu
vb… durumlar görülmektedir. Duygusal yoğunluğa bakıldığında karamsar, endişe,
panik, korku, heyecan, diksiyon, güvensizlik, isteksizlik vb olaylar
görülmektedir. Duygusal noktaların ağır basması ruhsal boyutta farklılıklar yaratmasına
ve daha iyi bir verim düşüklüğüne sebep olmaktadır. Bu duygusal noktada aileyle
ilişkisinin düşmesine, arkadaş ortamının yok olmasına, ders isteğinin
azalmasına, başka bir nesneyle beraber olma eylemini daha çok istemesine, sebep
olmaktadır. Bu tip sorunlar, başarının düşmesi, motive ve verimin minimum seviyeye
inmesine sağlamaktadır. Bu tip
durumlarda yalnız kalınmalı ve sevilmeyen bir nesneyi ya da bir varlığa ilgi
duyması daha makbul geçmektedir. Tabi ki bu durumu fazla uzatmamak kaidesiyle
bir nesneyi ya da bir varlığa değer verilmelidir. Evet, asıl konuya
geldiğimizde insan dediğimiz varlıkların beyinleri var. Velâkin o beyinde ki
aklı nasıl ve hangi şekilde kullanılacağını pek çoğumuz anlayamamaktayız. Tabi
ki bu sınava girecekler veya farklı bir travma yaşayanlar hariç. Bu tip hastalar, genelde bedensel ve fiziksel
boyutta ayrı bir noktayı görmeleri ve o noktada yoğunlaştıkça beyinin yorulmasına
sebep olmasını görmekteyiz. Bunu atlata bilmek için, daha çok soruya
yoğunlaşmaları ve ‘Ben başarırım, Ben zekiyi, Ben akıllıyım.’ Diyerek
kendilerini iyi hissetmelerini sağlamalarıdır.
Ezbere yapmak yerine bol bol tekrar etmeleri, konuyu bilmeseler bile o
konu hakkında araştırmalar yapmaları daha rahat edecektir. “Unutmayın ki zor
olan bir şey yoktur. Aslı zorluk insanların çalışmamasıdır.”
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder